Koniec roku był bardzo udanym zwieńczeniem mocno intensywnego 2019 roku. Na listopad przypadają ostatnie tegoroczne odcinki “Klimatu Trybun”, a grudzień to już głównie sporo materiałów przygotowywanych w ramach wsparcia widzewskiego kosza.
Z końcem roku kanał zyskiwał również coraz więcej widzów, by już w listopadzie osiągnąć ponad 6500 subskrybcji. Dzięki, że jesteście, oglądacie i wspieracie dobrym słowem!
Klimat Trybun – kosmiczne zakończenie roku!
W listopadzie na kanale opublikowane zostały 3 odcinki “Klimatu Trybun”. Każdy z nich jest wyjątkowy i potwierdza nieprawdopodobny rozwój serii. Żaden z klubów w kraju nie może pochwalić się podobnymi materiałami. Te fanowskie hobbystycznie sfilmowane i zmontowane wideo pokazujące atmosferę dnia meczowego zebrały olbrzymią liczbę polubień, komentarzy i spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony widzewskiej (i nie tylko widzewskiej) społeczności. Tak pozytywny odbiór ogromnie cieszy, bo materiały te powstają na drodze wielu godzin hobbystycznej roboty. Wasze komentarze dają motywację do podejmowania dalszych wysiłków, by dostarczać kolejne odcinki serii.
Pierwszym z listopadowych odcinków był ten z Resovią. Materiał z udziałem KKS Kalisz i innych gości, którzy opowiadają m. in. o swoich wrażeniach z pucharowego meczu z Legią Warszawa. To nie był szczęśliwy dzień, ale mimo to świetnie ogląda się klimat tego meczu. Uderza jak zwykle ogromne wsparcie kibiców i miłość do klubu. Najlepszą rekomendacją dla filmu jest fakt, że otrzymał on maksymalną ilość filmowych gwiazdek Michelin od… Casual Vi! 😉
Kolejnym listopadowym odcinkiem był jubileuszowy 30. odcinek z Gryfem. Uwielbiam, gdy mecze rozgrywane w chłodne jesienne wieczory. Tego wieczoru miałem okazję spotkać sympatyków Widzewa z Chin, których przyciągnęła atmosfera Serca Łodzi oraz dzieciaki, które przyjechały na mecz spod czeskiej granicy! Zapamiętam też ten odcinek ze względu na świetnie pokazane fragmenty dopingu, montaż z “4 trybun” i wypowiedź jednego z kibiców ze Skierniewic, którego rodzina podporządkowuje kalendarz rodzinnych uroczystości terminarzowi Widzewa. Zresztą, zobaczcie sami:
Ostatni odcinek w roku, czyli 31. odcinek z meczu z Bytovią to coś absolutnie wyjątkowego. Sporo pracy włożyłem w przygotowanie wstępu do odcinka wykorzystując efekty specjalne, by przenieść się na stadion Widzewa – turystyczną ikonę Łodzi z wysokich pięter atmosfery naszej planety.
Cały odcinek jest świetny, mimo że tego dnia niestety nie nagrał mi się dźwięk do wypowiedzi przedmeczowych i musiałem ze sporej części materiału zrezygnować. Było to bolesne, ale generalnie przygotowanie materiałów w takiej skali i na takim poziomie jest tak dużym wyzwaniem, że bardzo często napotyka się na różnego rodzaju przeciwności.
Materiał wzbudził entuzjastyczne reakcje, jeden z kibiców stwierdził nawet, że pokazał go żonie, “która zrozumiała dlaczego od 24 lat jest nieobecny duchem i ciałem w dniu meczowym”. Film chwalono na YouTube, Facebooku i na Twitterze
Filmiki z dopingu
W ostatnich dwóch miesiącach roku na kanał tradycyjnie wjeżdżały filmiki z dopingu, w tym niektóre stanowiły nowość, jak choćby ukazanie zabawy z “4 trybun” tylko na trybunie C:
Było też “100 lat” dla Dixona:
Świetne “Ole, Widzew kocham Cię!” i wiele innych, które znajdziecie na moim kanale.
Wsparcie dla widzewskiego kosza, czyli #boomnakosza i #kosztoemocje
Gdy tylko runda piłkarska dobiegła końca zająłem się niesieniem pomocy dla widzewskiego kosza, dla którego każdy mój filmik to okazja do promocji i zachęcenia kibiców do odwiedzin hali przy Małachowskiego. Materiały z kosza oglądane są też przez obecnych sponsorów i posyłane potencjalnym sponsorom, by zachęcić ich do zainwestowania w widzewską koszykówkę. W tym roku wprowadziłem do kosza nowe promo hasło – “Kosz = Emocje”, które wklejam w liczne materiały graficzne i filmowe zajawki ze spotkań kosza.
W grudniu powstały dwa full filmy z kulisami spotkań koszykarek. Są to dość innowacyjne materiały filmowane wertykalnie, by idealnie oglądało je się na smartfonie. Warto też zauważyć, że są to jedyne filmowe kulisy spotkań realizowane w całej lidze! Zdaje sobie sprawę, że materiały te nie mają masowego charakteru, bo zainteresowanie koszem jest znikome w porównaniu do zainteresowania piłką nożną, ale mam nadzieję, że moje zaangażowanie przyczyni się do wzrostu frekwencji na meczach kosza i zainteresowania klubem sponsorów. Zresztą, tak na marginesie, widzewska skala rządzi się swoimi prawami, ale choćby poniższe kulisy meczu kosza mają wyższą oglądalność niż niektóre kulisy niejednego z klubów piłkarskich występujących w tym sezonie w ekstraklasie.
Najświeższy film z kosza to również premierowe kadry z szatni z fragmentami przedmeczowej odprawy oraz doping kibiców, którzy widząc, że drużyna jest w trudnym momencie liczniej pojawili się tego dnia na hali:
Kulisy spotkań kosza trafiły też na oficjalne kanały social media Energa Basket Ligi Kobiet. W ramach pomocy dla kosza powstawały też grafiki zapowiadające mecze:
#WidzewPoAngielsku, #SzacunekDlaWidzewa, #Charytatywnie, #OSKar
Niektóre z odcinków “Klimatu Trybun” pojawiających się pod koniec roku zostały w całości przetłumaczone na angielski (m. in. odcinek z sympatykami Widzewa z Chin). Ponadto kontynuowałem starania, by w mediach używano prawidłowego herbu Widzewa i starania te przyniosły efekty. Poniżej nieprawidłowy herb grafikach EBLK z pierwszej połowy grudnia:
I prawidłowy herb Widzewa w późniejszych grafikach:
W grudniu włączyłem się również w pomoc we wsparciu Wiktora – 16-letniego kibica Widzewa ze Skierniewic, który walczy z poważną chorobą. Zachęcam wszystkich do udziału w licznych licytacjach organizowanych przez FC Skierniewice. Będę w Skierniewicach na charytatywnym turnieju dla Wiktora, który będę promował na wszystkich swoich kanałach social media.
Zachęcam do odwiedzenia strony zbiórki i wsparcia w tym miejscu: LINK
Od początku powstania maskotki OSKara staram się wspierać ten pomysł i promować w swoich materiałach, gdyż osobiście uważam, że powstanie OSKara to kawał dobrej roboty. Dlatego też znajdziecie sporo moich Tweetów dotyczących OSKara i wypatrzycie go w niektórych kadrach “Klimatu Trybun” lub filmów z widzewskiego kosza.
Wisienką na torcie jest fakt, że kadr z październikowego “Klimatu Trybun” z GKS Katowice znalazł się w kalendarzu Wiary Spod Zegara podsumowującym widzewski rok. Możecie go zobaczyć w prawym dolnym rogu grafiki lub na listopadowej karcie kalendarza, jeśli go posiadacie. 🙂
Poza wisienką na torcie jest jeszcze truskawka – niektóre kadry z odcinka “Klimatu Trybun” z Legią Warszawa trafiły do intra otwierającego tegoroczne zestawienie TOP 10 Ultras przygotowywanego przez Ultras World. Szkoda, że tym razem do zestawienia nie załapał się Widzew, ale nic straconego – może uda się to zrobić na 110-lecie klubu!
Zachęcam do dzielenia się materiałami i obserwowania aktywności w mediach społecznościowych:
@panjkaubnadaje na Twitterze: KLIK
@panjakubnadaje na Facebooku: KLIK
@panjakubnadaje na Instagramie: KLIK
Zachęcam też do przeczytania podsumowania października: