Klimat trybun? Co to takiego?
Końcowy gwizdek, ostatnie chwile dopingu kibiców, podziękowania za mecz, gasnące reflektory i piłkarze znikający w tunelu, którym dwie godziny wcześniej wychodzili na płytę boiska. Tak kończy się dzień meczowy. Gdy po meczu opuszczam stadion przy cichych i pustych trybunach pojawia się tęsknota – jeszcze tam jestem, ale już chciałbym wrócić. Z tej tęsknoty narodził się “Klimat Trybun”.
#KlimatTrybun to powrót do dnia meczowego, związanych z nim emocji i ponowna celebracja tego sportowego i przede wszystkim kibicowskiego święta. Często znajdzie się tu rzut okiem na stadion i to co dzieje się wokół niego przed meczem. Będzie kilka kadrów z wyjścia piłkarzy na murawę i sporo porcji dobrego dopingu. W “Klimacie Trybun” nie zabraknie też gorących pomeczowych komentarzy kibiców.
Ewolucja serii
Choć serię zapoczątkował odcinek z meczu Widzewa z Huraganem Morąg to tak naprawdę jej korzeni należy szukać w dwóch filmikach. Pierwszy to film z meczu wyjazdowego Widzewa z Polonią Warszawa, drugi to materiał z domowego meczu Widzewa z Sokołem Ostródą (mecze pierwszej rundy sezonu 2017/2018). To właśnie w tych filmikach po raz pierwszy pojawiły się kadry otwierające z muzyką i to właśnie te filmiki miały charakter dłuższych materiałów pokazujących atmosferę poszczególnych spotkań.
W pierwszym odcinku “Klimat Trybun” (odcinek z Huraganem Morąg) zadebiutowała tytułowa animacja, nie było jednak w tym odcinku intra otwierającego – odcinek rozpoczął się od “Tańca Eleny” i był typową kompilacją dopingu. Kolejne odcinki sezonu zostały wzbogacone o krótkie intro z muzyką, do którego zwykle trafiały kadry z okolic stadionu i z wejścia na trybunę “C” (np. odcinek z Drwęcą). Tu warto zauważyć, że wszystkie domowe odcinki sezonu 2017/2018 został y sfilmowane z trybun z miejsc, na które posiadaliśmy karnety.
Nowy sezon przyniósł kolosalne zmiany w serii. Od sezonu 2018/2019 dysponujemy akredytacjami na mecze, dzięki czemu seria może być bigger&better. W pierwszym odcinku sezonu (odcinek z Olimpią Elbląg) zadebiutowała animacja z logo @panjakubnadaje lądującym na murawie stadionu. Animacja ta została stworzona głównie na potrzeby filmików z dopingu z domowych spotkań. W tym typowo letnim i wakacyjnym odcinku pojawiły się rozmowy z piłkarzami i jednym z kibiców, uwagę zwraca tu także nowa muzyka, bo w poprzednich odcinkach powielany był ten sam podkład muzyczny. Drugi odcinek sezonu przyniósł kolejne zmiany – zrezygnowałem z animacji otwierającej poprzedni odcinek i zastąpiłem ją animacją logo “Pan Jakub Nadaje TV”. Od tej pory wszystkie odcinki serii realizowane są pod marką “Pan Jakub Nadaje TV”. Każdy kolejny odcinek “Klimatu Trybun” jest trochę inny od poprzedniego. Czasem w centrum są tylko kibice, jak w fantastycznym wyjazdowym odcinku z Torunia, w którym w zasadzie trudno wypatrzeć piłkarzy, innym razem większy nacisk położony jest na pokazanie wydarzeń boiskowych i tego, jaki mają one wpływ na atmosferę na trybunach. Tak było w pierwszym odcinku z Huraganem Morąg, czy w odcinku z GKSem Bełchatów – w obydwu tych odcinkach sędziowie próbowali zostać głównymi aktorami dnia meczowego. W niektórych odcinkach możecie wysłuchać gorących komentarzy kibiców, a w innych wypowiedzi kibiców nie ma, są za to ciekawe widzewskie kadry przy dobrym podkładzie muzycznym. Na szczególną uwagę zasługuje odcinek “Klimatu Trybun” z Torunia z historycznego dnia, od którego łączy nas z Elaną zgoda. W odcinku tym olbrzymie wrażenie robi pochód kibiców Widzewa przez Toruń, a emocje związane z tym wydarzeniem potęgują wyjątkowe ujęcia pochodu z drona. Bardzo ciekawy jest też odcinek z Siarką Tarnobrzeg, w którym możecie zobaczyć spotkanie z Koluszkowską Siłą, radość młodych Widzewiaków ze zwycięstwa w turnieju i mega sympatyczne koszykarki Widzewa. W odcinku numer #13 ze Stalą Stalowa Wola zamiast zwykle pojawiającej się muzyki możecie usłyszeć najnowszy hit kibiców “Tu się wychowałem” na nutę “Ale ale ale/allez allez allez” śpiewanego przez fanów Napoli i innych drużyn (największą popularnością cieszy się wersja śpiewana przez kibiców z Liverpoolu). Do ostatniego odcinka w 2018 roku warto również powrócić ze względu na mocną oprawę “Łódź Fabryczna – Łódź Fanatyczna”, podsumowujące piłkarską jesień w wykonaniu Widzewa wypowiedzi kibiców i nieprawdopodobny wręcz klimat na trybunach – najwyższa frekwencja weekendu w Polsce, doping przez cały mecz, a wszystko przy minusowej temperaturze powietrza.
Oglądając poszczególne odcinki nie da się nie zauważyć olbrzymich zmian w serii, jakie zaszły na przestrzeni kilku miesięcy. W jakim kierunku będzie ewoluować seria? Jest tylko jeden sposób, by się o tym przekonać – trzeba zaglądać na stronę lub kanał na YouTube w poszukiwaniu kolejnych odcinków.
#KlimatTrybun to świetna reklama kibiców Widzewa i samego klubu, dlatego warto dbać o to, by filmiki serii docierały do jak najszerszego grona odbiorców. Jeśli dany odcinek Wam się podoba to przesyłajcie go proszę znajomym i zachęcajcie do tego, by robili to samo.
Niech widzewski #KlimatTrybun niesie się jak najdalej!