Pan Jakub Nadaje dla społeczności Widzewa – FULL podsumowanie 2019 roku.

Podziel się tym!

Zwykle w połowie miesiąca na stronie pojawiało się podsumowanie mojej działalności w danym miesiącu. Jako że mamy styczeń, zapraszam do zapoznania się z MEGA podsumowaniem całego 2019 roku!

Moja działalność odbywa się na wielu płaszczyznach. Staram się łączyć w niej widzewskie tematy, tak, by pokazywać nie tylko piłkarski Widzew, kibiców, ale też Widzew koszykarski, czy ciekawe i wartościowe widzewskie inicjatywy. Przed Wami długi wpis podsumowujący rok i jeśli któryś z tematów Was mniej interesuje to polecam znaleźć akapit, który zainteresuje Was najbardziej. Wszystkie materiały, które mogliście oglądać w 2019 roku przygotowywane były przeze mnie i przez Natalię.

Kanał na YouTube

W 2019 roku mój kanał na YouTube stał się najpopularniejszym nieoficjalnym kanałem związanym z Widzewem. 6735 subskrybentów – taka liczba widzów daje pierwsze miejsce wśród widzewskich nieoficjalnych kanałów i jest to liczba przewyższająca lub porównywalna z liczbami osiąganymi przez telewizje klubowe niektórych drużyn ekstraklasy. Co ciekawe, jedynie 22% oglądających mój kanał to subskrybenci kanały. Ma to oczywiście swoje odzwierciedlenie w wynikach oglądalności – filmy zwykle notują kilkakrotnie więcej wyświetleń niż kanał ma widzów. Moje materiały oglądaliście w 2019 roku przez 31 tysięcy godzin, co daje 1250 dni bez przerwy! W sumie zanotowały one ok. 800 tysięcy wyświetleń. Widzowie z Polski stanowią 89% widzów kanału, a region, w którym ogląda się najchętniej materiały kanały poza Polską to Wyspy Brytyjskie (4% oglądających kanał). Pozostałe kraje to odpowiednio Niemcy, Holandia, Stany Zjednoczone, Norwegia, Belgia, Francja, Szwecja i inne.

Granica 6500 widzów została przekroczona w drugiej połowie listopada.

Warto podkreślić, że kanał ma charakter non-profit. Nigdy nie włączyłem na nim monetyzacji. Zależy mi na tym, żeby moje materiały były wolne od reklam. Cała moja działalność związana z kanałem, promowaniem Widzewa, kibiców, widzewskiej koszykówki i widzewskich inicjatyw ma charakter społeczny.

Prowadzenie kanału to działalność nie tylko pracochłonna i czasochłonna, ale też taka, która pochłania spore środki finansowe. W 2019 roku częściowo zmodernizowałem sprzęty, z których korzystam, tak, by materiały nie odstawały jakością od tych przygotowywanych przez dobrze rozwinięte telewizje klubowe klubów piłkarskich. Wielu z Was pewnie zauważyło skok w jakości obrazu i dźwięku. Oczywiście jest tu jeszcze pole do rozwoju, ale na ten moment jest całkiem nieźle.

Co oznacza rozwój i rosnąca popularność kanału? Oznacza to tyle, że pozytywny wizerunek Widzewa i kibiców budowany przeze mnie bardzo dobrze niesie się w internecie, widzowie lubią sposób, w jaki pokazuje Widzew, a jest to dla mnie cenna informacja i stanowi to dodatkowy zastrzyk motywacji do dalszego prowadzenia działalności.

Klimat Trybun

W 2019 roku powstało 18 odcinków “Klimatu Trybun”! Każdy z nich to około 20 godzin pracy, co oznacza, że na przygotowaniu samego Klimatu Trybun spędziłem w minionym roku 360 godzin, czyli 15 dni ciągłej pracy! W zasadzie patrząc wstecz mogę stwierdzić, że głównie były to noce, bo niemal każdy “Klimat Trybun” powstał w pomeczową noc. W odcinkach serii wystąpiła bardzo duża liczba kibiców, w tym kilka znanych twarzy. Seria ciekawie ewoluowała, a widzowie mieli okazję dzięki niej odwiedzić Toruń, Londyn, Koluszki, czy nawet Popów Głowieński. Klimat Trybun nagrywany był zwykle z min. 4 kamer, a dostarczenie Wam tylu dobrych kadrów nie byłoby możliwe gdyby nie olbrzymia pomoc Natalii – pierwszej kobiety na zdominowanym przez mężczyzn stanowisku operatorskim. To własnie dzięki niej widzieliście widzewskie oprawy z góry, trybunę C w całej okazałości podczas “4 trybun”, czy np. kadry pokazujące kibiców gości. Najchętniej oglądanym odcinkiem obecnego sezonu był ten najbardziej hardkorowy, czyli odcinek z meczu z Legią Warszawa (ponad 31 tysięcy wyświetleń):

Klimat piłkarskiego klasyka!

Najpopularniejszym odcinkiem poprzedniego sezonu był natomiast odcinek z Elaną Toruń (ponad 25 tysięcy wyświetleń):

Toruń, Londyn i Łódź w 15. odcinku “Klimatu Trybun”!

Tak naprawdę każdy z odcinków to reportaż z danego dnia meczowego. Te dni meczowe zostaną z nami na zawsze. Nie zawsze tworzenie poszczególnych odcinków było łatwe. Szczególnie trudne było to wtedy, gdy przeżywaliśmy niezbyt przyjemne chwile. Tak było po meczu z Resovią. Gdy każdy chciał jak najszybciej o nim zapomnieć, ja robiłem to, co zwykle – kolejny odcinek “Klimatu Trybun”. Tym razem z przegranego meczu. Ogromnie mnie cieszy, że nawet takie odcinki otrzymywały niesamowite wsparcie od Was, pojawiało się przy nich bardzo dużo mega pozytywnych komentarzy. Za to dziękuję!

Ciekawy materiał z meczu z Resovią.

Kulisy rezerw

W 2019 w ramach serii “Klimat Trybun” pojawiła się nowość – pierwsze w historii kulisy rezerw Widzewa! Z początkiem sezonu uznałem, że warto pokazać dobrą robotę, jaką wykonują rezerwy, bo nie zawsze jest to robota zauważana i odnotowywana przez innych. Pierwszy taki film powstał z meczu rezerw z KKSem Koluszki. Na tym meczu byliśmy jedynymi mediami i bardzo miło wspominamy ten dzień.

Pierwszy film z meczu rezerw.

Drugim odcinkiem był niesamowity odcinek z Popowa Głowieńskiego. Boisko w polu kukurydzy i mecz przerwany ze względu na burzę. Tego dnia rezerwy mierzyły się w pucharze z Sokołem Popów. Zobaczcie, bo klimacik jest świetny:

Niesamowity klimat niższych klas rozgrywkowych!

Widzew po angielsku

W 2019 roku zapoczątkowałem akcję #WidzewPoAngielsku. Uważam, że brakuje w sieci materiałów anglojęzycznych o Widzewie. W związku z tym zacząłem dodawać do odcinków “Klimatu Trybun” full tłumaczenia na angielski, pojawiły się też pierwsze w historii Widzewa tłumaczenia naszych przyśpiewek! W moich materiałach często goszczą obcokrajowcy, wiem też, że materiały te pokazywane są przez naszych kibiców znajomym zagranicą, dostaję też wiadomości od kibiców choćby z Premier League, którzy trafili na “Klimaty Trybun”, oglądają je i dziękują za angielskie napisy, które nie są tylko tłumaczeniem, ale przybliżają często kontekst, podają info związane z historią Widzewa. Konsekwentne tłumaczenia przyniosły też konkretne efekty, o których mowa w następnym akapicie.

Poniżej jeden z wielu przetłumaczonych odcinków:

Angielskie napisy można włączyć klikając ikonkę napisów na YouTube w prawym dolnym rogu.

Widzew zagranicą

“Klimat Trybun” z angielskimi napisami dotarł też zagranicę. Niektóre z odcinków były publikowane na stronach i w social mediach największych na świecie serwisów kibicowskich. Na stronę ultras-tifo.net trafiły m. in. odcinki z Legią Warszawa i wyjazdowy odcinek z Elaną Toruń, pojawiały się tam również liczne filmiki z dopingu i opraw z mojego kanału.

Klimat Trybun #28 na Ultras-tifo.net!
Klimat Trybun #26 na Ultras-tifo.net!
Jeden z odcinków, który trafił na Ultras-tifo.net.

Promo OSKara Widzewiaka

W 2019 roku mogliśmy poznać maskotkę OSK “Tylko Widzew” i WOWP. OSKar początkowo spotkał się z krytyką ze strony niektórych kibiców. Ja osobiście uznałem, że jest to inicjatywa warta wsparcia i włączyłem się w promocję OSKara przygotowując klipy z maskotką, które możecie też zobaczyć na profilu OSKara na Insta, i wchodząc w interakcje z OSKarem na Twitterze. OSKar jest też doskonałym pretekstem, by usłyszeć o inicjatywach OSK. Fajnie było gościć go w materiałach w 2019 roku!

O OSKarze!
OSKar przed meczem z Błękitnymi

Filmiki z dopingu

W 2019 roku nie porzuciłem działalności, która zapoczątkowała rozwój kanału, czyli przygotowywania filmików z wybranych porcji dopingu i opraw. Wszystkie filmiki z dopingu katalogowane są na kanale w playlisty z danych spotkań, każdy filmik jest otagowany, dzięki czemu łatwo znaleźć na You Tube poszczególne momenty z trybun z 2019 roku.

Reakcja na bramkę podczas meczu z Legią.
Oprawa podczas pierwszego domowego meczu przyjaźni z Elaną.

Widzew w 4K

W 2019 roku pojawiły się na kanale pierwsze filmiki w historii Widzewa w 4K! Przygotowywanie takich materiałów jest bardzo zasobożerne, dlatego też nie pojawiają się one często. Mimo to, udało mi się kilka takich materiałów przygotować. Były to m. in. porcje dopingu lub np. pomeczowe wypowiedzi piłkarzy.

Taniec Eleny po raz pierwszy w historii w jakości 4K!
Wypowiedzi pomeczowe.

Boom na kosza

2019 rok to kolejny rok mojego wolontariackiego wsparcia dla kosza. Część z mojej pracy dla kosza nie jest widoczna na pierwszy rzut oka, bo są to przygotowywane przeze mnie materiały wykorzystywane w kontakcie kosza ze sponsorami, czy ligą, inne możecie obserwować na profilu koszykarskiego Widzewa na Facebooku lub na moim kanale. W tym sezonie, podobnie, jak w poprzednim przygotowałem projekty karnetów, biletów, akredytacji oraz miałem swój udział w projekcie strojów meczowych – koszulki meczowe zdobią piękne złote akcenty (numery, nazwiska, ranty koszulek), a producent strojów Tico zdecydował się wykorzystać motyw koncentrycznych promieni bijących z herbu, które pojawiały się na moich grafikach. Dodatkowo na koszulkach pojawiło się też moje logo, a na spodenkach logo z napisem “Boom na kosza”.

Projekt biletu na mecze kosza.

Działania związane ze stworzeniem spójnej identyfikacji graficznej są tak naprawdę działaniami planowymi – realizuję cele, które nakreśliłem w przygotowanej rok wcześniej strategi marketingowej, która jest częścią “Planu rozwoju strategicznego klubu koszykarskiego Widzew Łódź”.

Moja promocja kosza to również to, co widzicie na kanale, czyli spora liczba materiałów wideo. Staram się, by temat kosza przenikał się z tematem piłki nożnej, dlatego też koszykarki pojawiły się m. in. w jednym z odcinków Klimatu Trybun (tak, jak rok wcześniej):

Koszykarki w “Klimacie Trybun”!
Prezentacja składu koszykarskiego Widzewa na sezon 2019/2020.

“Kosz = Emocje”

Początek sezonu 2019/2020 w wykonaniu kosza nie należał do udanych. Dziewczyny notowały sporo porażek, więc uznałem w tamtym momencie, by hasło #boomnakosza ustąpiło miejsca innemu: “Kosz = Emocje”. Idea hasła jest tak, by było ono “odporne” na wyniki sportowe i mogło być stosowane nawet przy okazji trudnych sportowo chwil. Tym samym, mogłem promować kosza i zachęcać do przyjścia na halę nawet w obliczu porażek. W końcu “kosz to emocje”, nie zawsze są to takie emocje, jakich byśmy sobie życzyli. Kampania marketingowa kosz to emocje to grafiki i filmiki teasery z hasłem kampanii pojawiające się od kilku miesięcy.

Jedna z pierwszych grafik z hasłem “Kosz = Emocje”.
Grafika meczowa “Kosz = Emocje”.

Pomysł na hasło się przyjął i wkrótce po jego ogłoszeniu w wielu relacjach ze spotkań i rozmowach kibiców zaczęły dominować stwierdzenia, że kosz dostarcza wielu emocji. Uważam to za spory sukces, bo promowanie tak niszowej dyscypliny, jak kobiecy kosz nie jest łatwą sprawą. Podejmowane wysiłki przynoszą jednak rezultaty, bo kosz cieszy się coraz większym zainteresowaniem, wzrasta liczba wzmianek w mediach, ustawicznie zwiększa się frekwencja.

Kulisy kosza

Uzupełnieniem promocji kosza i sporym wyzwanie było przygotowanie kulis meczowych. Żaden z klubów koszykarskiej Basket Ligii Kobiet nie ma tego typu materiałów, a są to moim zdaniem materiały, które w znaczącym stopniu przyciągają kibiców na trybuny. Kulisy przybliżają zawodniczki, temat kosza i w atrakcyjny sposób pokazują, co dzieje się na hali. Każdy odcinek to uważne filmowanie w dniu meczowym i godziny montażu. W 2019 roku powstało kilka odcinków, były one udostępniane nawet na stronie internetowej i w social mediach Energa Basket Ligii Kobiet. Sporą nowością techniczną jest fakt, iż materiały te przygotowywane są w pionie, by idealnie oglądało się je na ekranach smartfonów. Dzięki kulisom po raz pierwszy w historii mieliście szansę zajrzeć do szatni dziewczyn i zobaczyć część odprawy przedmeczowej!

W tym odcinku zaglądamy do szatni i obserwujemy odprawę przedmeczową!

“The W Files: Transplantacja”

Od początku mojej działalności szeroko nawiązywałem do popkultury, tworzyłem liczne plakaty będące pastiszem popularnych plakatów filmowych (Stranger Things, ET, Alien, Back to the Future, Twin Peaks). Jednym wielkim nawiązaniem to kina science-fiction był też powstały w 2017 roku film “The W Files: Zdarzenie”. W 2019 roku stworzyliśmy kontynuację w postaci drugiego odcinka p.t. “Transplantacja”. Filmowi towarzyszyła ciekawa kampania teaserowa, pojawiło się sporo grafik i zagadkowych wpisów.

Drugi odcinek “Z archiwum W”.

W odcinku  ponownie mamy do czynienia z niezwykłymi zjawiskami, w których centrum jest Widzew i kibice Widzewa. Jest filmowo – zimowe kadry stadionu i okolic, potęgująca napięcie muzyka. Niejeden widz się przestraszy, ktoś się uśmiechnie – i dobrze, bo taki dokładnie był zamysł. Film w dość nietypowy sposób promuje kibiców i markę Widzewa przekonując, że przy Widzewie dzieją się niezwykłe rzeczy.

Szacunek dla Widzewa

W 2019 roku zapoczątkowałem akcję #SzacunekDlaWidzewa. Akcja polega na dbaniu, by herb Widzewa prezentowany był przez media w należyty sposób. Do niedawna na stronie internetowej Energa Basket Ligi Kobiet oraz w oficjalnych grafikach ligi wykorzystywany był nieprawidłowy herb Widzewa. Skontaktowałem się z ligą, co poskutkowało zmianą herbu na prawidłowy. Już teraz możemy więc cieszyć się widokiem pięknego herbu na ofi stronie ligi i w grafikach.

Poniżej nieprawidłowy herb w grafikach EBLK:

https://twitter.com/BLKpl/status/1205414902308966400

I prawidłowy herb Widzewa w późniejszych grafikach:

Akcja jest kontynuowana, czego przykładem jest wyłapanie podczas jednej z transmisji, że redakcja sportowa TVP również korzysta z nieprawidłowego herbu Widzewa (ze zniczem na pierwszym planie, a nie w tle) i wezwanie redakcji do zmiany zarówno publicznie na Twitterze, na Facebooku jak i w korespondencji prywatnej. Poprosiłem też o pomoc kibiców, by w ramach akcji #SzacunekDlaWidzewa kontaktowali się z TVP. Co z tego wyniknie? Zobaczymy w transmisjach TVP w 2020 roku.

Podsumowanie

2019 rok był cholernie pracowitym rokiem po brzegi wypełnionym działalnością widzewską na wielu płaszczyznach. Dostarczyliśmy sporo materiałów, które cieszyły Wasze oczy i wspieraliśmy to, w co wierzymy. Staraliśmy się nieść Widzew jak najdalej dbając o pozytywny wizerunek klubu i kibiców. Bardzo nas cieszy pozytywny odbiór publikowanych treści. Zachęcamy do dzielenia się tymi materiałami i obserwowania naszej aktywności w mediach społecznościowych w nowym 2020 roku:

@PanJakub na YouTube: KLIK

@panjkaubnadaje na Twitterze: KLIK

@panjakubnadaje na Facebooku: KLIK

@panjakubnadaje na Instagramie: KLIK

Co przyniosą kolejne miesiące? Zobaczymy, co czas pokaże. Pomysłów mamy sporo tylko zwykle brakuje czasu na ich realizację, bo już obecna działalność w zasadzie pochłania większość naszego wolnego czasu. Zaglądajcie i posyłajcie nasz kontent innym kibicom. Niech widzewski #KlimatTrybun niesie się jak najdalej!

Podziel się tym!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.