Here comes the BOOM! Boom na kosza, ściślej ujmując.
BOOM na kosza! po raz pierwszy pojawił się w lutym 2018 roku. Właśnie wtedy wymyśliłem hasło, które początkowo miało jedynie promować nadchodzące spotkania Widzewianek i zachęcać kibiców do przyjścia na mecze, a ostatecznie stało się marką samą w sobie rozbudzającą zainteresowanie koszykarskim Widzewem. By początkowy cel ściągnięcia kibiców na trybuny został osiągnięty, pod koniec lutego zrealizowany został filmik promujący “BOOM na kosza!”. W filmiku wystąpiły nie tylko zawodniczki Widzewa, ale również jeden z piłkarzy – Marcin Kozłowski.
Hasło “BOOM na kosza!” przyjęło się na tyle dobrze, że o widzewskim “BOOMie na kosza!” usłyszała cała koszykarska Polska i zewsząd zaczęły spływać pochwały dla tego co dzieje się wokół klubu, który był w tamtym momencie w bardzo trudnej sytuacji – klub musiał pokonywać kłody rzucane przez Urząd Miasta Łodzi, a ograniczone środki finansowe nie pozwalały na zadowalające wyniki sportowe. Mimo przeciwności całe widzewskie środowisko pokazało, że jest w stanie zrobić bardzo wiele, by widzewski kosz nie przestał istnieć. Ostatecznie Widzew nie zdołał utrzymać się w Ekstraklasie przegrywając utrzymanie jednym punktem wywalczonym przez rywalki z Sosnowca po kontrowersyjnej decyzji sędziowskiej (sytuację można prześledzić na tym filmiku: FILMIK). Mimo tego, akcja #boomnakosza przyniosła olbrzymie zyski wizerunkowe. Kibice zaangażowali się w pomoc finansową dla kosza i ich wsparcie umożliwiło Widzewowi nabycie “dzikiej karty” i powrót do Ekstraklasy. Wsparcie kibiców zostało w wyjątkowy sposób uhonorowane przez klub. W sezonie 2018/2019 Widzewianki występują w unikatowych strojach – nazwiska kibiców, którzy wsparli kosz trafiły na koszulki meczowe. Na koszulce jest również logo @panjakubnadaje – twórcy akcji #boomnakosza. “”BOOM na kosza!” nie byłby możliwy, gdyby nie zaangażowanie kibiców i otwartość klubu na ich inicjatywy. To właśnie klub udzielił mnie i Natalii, która wraz ze mną przygotowuje filmiki na kanał YT pełnego wsparcia i umożliwił prowadzenie akcji #boomnakosza. Taka otwartość doprowadziła do zacieśnienia współpracy, efektem czego było m.in. powstanie “Planu Rozwoju Strategicznego klubu koszykarskiego Widzew Łódź”.
To co wydarzyło się i wciąż dzieje się wokół widzewskiego kosza przyciąga także sponsorów gotowych wesprzeć markę Widzewa w Energa Basket Lidze Kobiet. Dokąd zaprowadzi nas “BOOM na kosza”? Mam nadzieję, że akcja ta da dużo radości kibicom – młodszym i starszym, którzy będą mogli cieszyć się sukcesami drużyny i materiałami, które będziemy na potrzeby akcji tworzyć. Mam również nadzieję, że przyczyni się ona do realizacji wszystkich ambitnych celów, które wpisaliśmy w strategię klubu.
Zachęcam do śledzenia akcji #boomnakosza, do oglądania wyjazdowych spotkań koszykarek (często transmitowane są one za darmo na YouTube) oraz wspierania Widzewianek na hali.
W sezonie 2019/2020 wprowadziłem do materiałów (grafiki, materiały wideo, posty w social media) nowe hasło towarzyszące “BOOMowi na kosza” – “Kosz = Emocje”. Proste hasło i konkretny przekaz, który moim zdaniem doskonale oddaję zabawę związaną z obcowaniem z widzewskim koszem. Mecze kosza dają dużo emocji. Nie zawsze są to może takie emocje, jakie chcielibyśmy przeżywać, np. radość ze zwycięstwa, ale taki już los kibica, a każdy, kto jest spragniony emocji kibicowskich, sportowych, widzewskich powinien śmiało odwiedzać w przerwie zimowej halę, by móc otrzymać sporą dawkę emocji.
Działając przy koszu w ramach wolontariackiego wsparcia staram się w miarę moich osobistych możliwości czasowych realizować założenia strategi marketingowej kosza, którą przygotowałem w zeszłym roku. Mam nadzieję, że moje działania przyczynią się do rozwoju sekcji i zwiększenia zainteresowania koszykarskim Widzewem.
O strategii więcej można przeczytać tu: STRATEGIA
Playlista z filmikami z kosza z zeszłego sezonu jest tu: PLAYLISTA
Poznajcie drużynę sezonu 2018/2019 tutaj: BOOM TEAM
Filmiki i materiały z nowego sezonu #boomnakosza znajdziecie tu: FILMIKI, GRAFIKI, FOTO