Mijający sezon kosza różnił się pod wieloma względami od poprzednich! Jak wyglądał “Boom na Kosza!” w sezonie 2018/2019?
Z końcem poprzedniego sezonu istnienie widzewskiego kosza stało pod znakiem zapytania. Wspólny wysiłek kibiców Widzewa, osób związanych z koszem, ale też widzewską piłką nożną pozwolił na uratowanie sekcji, dzięki czemu mogliśmy cieszyć się obecnością widzewskiego kosza w ekstraklasie w sezonie 2018/2019!
Wynik sportowy w tym sezonie pozostawia spory niedosyt, ale warto zauważyć, że był to pod względem sportowym drugi najlepszy sezon widzewskiego kosza w ekstraklasie. Na wynik wpłynęły zapewne zawirowania kadrowe na początku sezonu i gdyby nie one to pewnie cieszylibyśmy się obecnie z gry w play-offach. Wynik jest jednak znacznie lepszy niż rok temu i trzeba trzymać kciuki, że w kolejnym sezonie będziemy mogli cieszyć się z dalszych postępów.
Przed rozpoczęciem sezonu zadeklarowałem swoje wolontariackie wsparcie dla widzewskiego kosza, a skoro sezon się zakończył to pora na kilka(set) słów podsumowania! Osobiście, bardzo mnie cieszy, że miałem swój udział w budowaniu wizerunku widzewskiego kosza tworząc akcję “Boom na Kosza”! Udział w akcji miała też Natalia, która zwykle pomaga w tworzeniu materiałów 😀 Była to nasza cegiełka do odbudowy i budowy widzewskiego kosza tak, by w przyszłych sezonach sekcja miała większą siłę i mogła przyciągać kolejnych sponsorów pokazując efekty pracy skupionych wokół niej kibiców.
Na potrzeby akcji przygotowałem kilkadziesiąt grafik, postów, wpisów na stronę, sporą liczbę filmów przybliżających walkę widzewianek na parkiecie i prezentujących kibicom ludzi, związanych z koszem. Materiały tworzone były w wolnym czasie i jak to zwykle bywa w moim przypadku głównie w godzinach nocnych 😀 Wielką przyjemnością było obserwowanie odmiany, jaka zaszła przy koszu. Warto tu wspomnieć, że rekord sprzedaży karnetów kosza został w tym sezonie pobity 10-krotnie (!), a średnia frekwencja na meczach była niemal dwukrotnie wyższa niż przed rokiem! To nieprawdopodobna wręcz zmiana. Jak wyglądał widzewski kosz na wybranych materiałach, które miałem okazję przygotowywać? Zobaczcie poniżej!
Przed sezonem
Założenie na ten sezon było takie, by przedstawić kibicom osoby ze środowiska widzewskiego kosza, dać kibicom poznać i polubić koszykarki Widzewa. Pod względem konwencji materiały miały nawiązywać do stylistyki komiksowej. Już przed sezonem w materiałach na moim kanale przedstawiane były nowe koszykarki Widzewa, pojawiły się też nowe wzory karnetów (w tym specjalne komiksowe karnety dla dzieci), biletów, akredytacji na nowy sezon, grafiki zachęcające do kupna karnetów, filmiki na telebim prezentujące drużynę koszykarek i zapraszające do wspierania zespołu w nowym sezonie.
Niektóre grafiki:
W wielu grafikach miałem możliwość korzystania ze zdjęć koszykarek autorstwa Artura Kraszewskiego.
Prezentacja drużyny (klip na telebim):
Odcinek Klimatu Trybun z koszykarkami:
Pierwsza część sezonu
W pierwszej części sezonu poza różnego rodzaju grafikami, w tym grafikami zapowiadającymi mecze i prezentującymi wyniki spotkań (niektóre z nich poniżej) pojawiła się nowa edycja filmików “Boom na kosza” z komiksowymi animacjami.
Najfajniejszy moment pierwszej części sezonu to zdecydowanie zwycięstwo widzewianek nad utytułowaną Ślęzą. Kulisy tego zwycięstwa możecie zobaczyć na jednym z filmów, w których wspomniane komiksowe animacje zostały wykorzystane:
Filmiki z akcji “Boom na Kosza!” pojawiały się m. in. na oficjalnej stronie internetowej Energa Basket Ligii Kobiet i były oglądane przez środowisko koszykarskie w całym kraju. Wow! 😮
Bardzo fajny klimat miał też odcinek świąteczny z życzeniami dla kibiców:
Jednym z najważniejszych wydarzeń w pierwszej części sezonu było przygotowanie oferty koszulek meczowych dla kibiców. W trakcie sezonu po raz pierwszy w historii sekcji pojawiła się możliwość nabycia spersonalizowanych koszulek meczowych w wersji damskiej i męskiej, z rękawkami i bez. Z tej okazji przygotowałem 2 wideo klipy zachęcające do kupna koszulek:
Koszulki prezentowały się naprawdę przednio:
Wkrótce potem można było cieszyć się z faktu, że na trybunach faktycznie zaczęli pojawiać się kibice w koszulkach, na których nadrukowane były ich imiona, ksywki. Super sprawa! 🙂
W trakcie sezonu pojawiły się też kolekcjonerskie karty zawodniczek, na których można było zbierać autografy dziewczyn!
Druga część sezonu
Rok 2019 rozpoczął klip zachęcającego do wsparcia kosza w 2019 roku:
Sezon wkraczał w decydującą fazę, jeśli chodzi o stronę sportową. Pozasportowo też działo się niemało! Światło dzienne ujrzały zaprojektowane przeze mnie pierwsze w historii snapbacki z pięknym haftowanym trójwymiarowym logo “Boom na kosza!” na froncie i estetycznym napisem “Widzew & Pan Jakub” z tyłu. Pojawienie się czapek odnotowała nawet łódzka prasa drukowana!
Czapki wysprzedały się bardzo szybko i podobnie, jak w przypadku koszulek już na kolejnym meczu można było zauważyć na trybunach kibiców dumnie noszących snapbacki “Boom na kosza!”. Czapki załapały się też do jednego z klipów:
Powyższy klip to również pewnego rodzaju nowość – przygotowany został w pionie, by idealnie oglądało się go na smartfonie i jest bardzo szybką, 90-sekundową formą pokazania jednego ze spotkań widzewianek. Moim zdaniem jest to najlepszy klip, jaki udało mi się do tej pory stworzyć przy koszykarskim Widzewie.
Jednym z istotniejszych momentów drugiej części sezonu było spotkanie Widzewa z Politechniką Gdańską. Na ten mecz zaplanowano prezentację piłkarzy, kibice ogłosili mobilizację i szczelnie wypełnili halę. Był to jednak jeden z najbardziej rozczarowujących momentów sezonu, jako że, mimo dopingu, koszykarkom nie udało się wygrać z niżej notowanym rywalem, co sprawiło, że szanse awansu do fazy play-off stały się w zasadzie nierealne.
Podczas meczu była jednak bardzo dobra atmosfera, koszykarki były też wspierane przez kolegów piłkarzy, a grze towarzyszył ogłuszający wręcz doping, a emocje sięgały zenitu co możecie zobaczyć na licznych filmikach z dopingu z tego dnia:
Chwilę przed startem rundy wiosennej na stadionie Widzewa miała miejsce premiera przygotowanego przeze mnie i przez Natalię drugiego odcinka “Z archiwum W” – serii, która z przymrużeniem oka traktuje o niezwykłych widzewskich zjawiskach. W “Transplantacji”, bo taki był tytuł odcinka, główny wątek również związany był z koszem – odcinek przedstawiał historię transplantacji “Serca Łodzi” ze stadionu przy P138 na halę przy Małachowskiego:
Kilka słów na koniec
Działo się, prawda? 😀
Wszyscy, którzy zdecydowali się zainteresować widzewskim koszem w tym sezonie na pewno nie mogli narzekać na nudę! Poza emocjami czysto sportowymi wiele rozrywki dostarczyły materiały pokazujące walkę dziewczyn na parkiecie, kibice mogli się też cieszyć koszykarskimi koszulkami meczowymi, czy snapbackami “Boom na Kosza!”. Plany wprowadzenia nowych gadżetów, czy pokazania koszykarskiej ekipy na kolejnych materiałach wideo były większe, jednak, jak to w życiu bywa, nie udało się zrobić wszystkiego, głównie ze względu na brak już i tak mocno skurczonego czasu wolnego, w którym owe materiały miały powstawać. Przygotowując materiały w tym sezonie w ramach wolontariackiego wsparcia tak naprawdę realizowałem założenia strategii marketingowej klubu, którą miałem okazję nakreślić w “Planie Rozwoju Strategicznego klubu koszykarskiego Widzew Łódź” przygotowanym wraz z Łukaszem Czuku.
Więcej o strategii przeczytacie tu: LINK
Jaki będzie kolejny sezon widzewskiego kosza? Czy będziemy śledzić skuteczną walkę o play-offy? Czy kosz przekona do siebie jeszcze większą liczbę kibiców? Czas pokaże, ale trzeba wierzyć, że tak właśnie będzie!
Dziękuję wszystkim, którzy chcieli oglądać materiały akcji “Boom na Kosza!”, dziękuję całej ekipie widzewskiego kosza za dostarczone emocje sportowe i każdemu, kto zdecydował się w zakończonym dla Widzewa sezonie kupić karnet lub bilet i wspierać koszykarski Widzew. Szczególne podziękowania dla kibiców, którzy wsparli sekcję kupując świetne snapbacki “Boom na Kosza!” 😛 Szacun i do zobaczenia!
🙂
BTW
Jeśli macie ochotę przypomnieć sobie materiały z kosza z sezonu 2018/2019 lub wcześniejszego to znajdziecie je na tej stronie w zakładce “Boom na kosza”.